Az első kábelösszedugdosás után a szárazteszt szerencsére sikerült, a szervók vezérlőszoftvere rendben kommunikált a szimulátor és a szervók között, a motorok mozogtak. Az első negatívum az a 10kHz-es szervó hang, ami a PWM vezérlésből adódik és elég zavaró (nagyon). Szerencsére játék közben fejhallgató lesz rajtam, úgyhogy inkább csak a kutyát fogja irritálni, ha érzékeny lesz rá.
Az első benyomás pozitív. Vicces érzés zötykölődni VR-ben. A sok beállítással el lehet molyolni egy ideig, hogy kellemes élmény legyen, és a róka koma elkerüljön :D Jelenleg az alábbi beállításokkal tesztelem Assetto Corsa-val (azóta ez már jelentősen megváltozott). Egyébként a "gyári" AC preset hibás volt, a roll (oldaldőlés) pont fordítva működött.
Heave: a fel-le ugrabugra, ahogy az út dobál.
Pitch: az út követése dimben-dombon át, ahogy a kocsi bólint az emelkedőn, lejtőn.
Surge: szimulált hosszirányú gyorsulás, ami gyorsításkor és fékezéskor hat (sebességváltáskor is). A Pitch kiegészítő effektje.
Roll: az út dőlése jobbra-balra.
Sway: szimulált keresztirányú gyorsulás. A Roll kiegészítő effektje.
Traction Loss: szimulált tapadásvesztés. Ez is némiképpen a roll effektjét használja.
A Content Manager nálam érdekes dolgokat tud művelni. A kontroller konfigot minden indítás után rá kell mentenem saját magára, mert különben pár gomb nem funkcionál. A szimulátor és a SimFeedback szoftver indítási sorrendje sem mindegy, mert szokott fals adatokkal működni, mint bináris fékerő, alulkormányozottság.
Azért sajnos van egy lényeges negatívum is, a nem lézerszkennelt pályák :( Köztük sok kedvencem, mint pl. Oulton Park, lényegében játszhatatlan, mintha egymás után rakott, eltérő szögben fekvő betonpaneleken pattogna a kocsi. Szánalom, de lehet, hogy megint be kell fizetnem iRacing-re.
A szerkezet leállításakor az aktuátorok alsó végállásba mozognak. Ekkor az egyik egy furcsa és elég ijesztő kattanó hangot ad (a többi is megnyekken, de sokkal szolidabban). Emlékeim szerint láttam erről az effektusról egy videót, de azóta nem találom. Kicsit aggaszt, hogy idővel nem lesz-e valami baja.
A VR tracking vonalon is jelentkezett egy elég idegesítő effektus. Időnként, teljesen véletlenszerűen elugrott a nézet fel vagy le, amit menet közben kellett reszetelni. Ez baromi zavaró, főleg, hogy nem lehet konkrétan reprodukálni és így behatárolni. A megszüntetéséhez próbálkoztam ferritgyűrűk használatával az USB kábeleken, de nem volt hatása. Aztán visszavettem a mozgás erősségén, és ez látszólag javított a helyzeten. Úgy tűnik a túlzott kivezérlés valamiféle zavart generál az erőben, amitől a VR tracking meghülyül.
Egyébként a finomított kivezérlés még jobbnak is tűnik, mint a durva rángatózás, mivel így szinte minden mozgás gyorsuló-lassuló mozgás, és ez az amit jól érzékelünk, szemben a lineáris mozgással. A kevesebb úgy tűnik itt is több.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése